Unknown
Ciasta z dodatkiem miodu kojarzą mi się z nachodzącymi świętami. W domu rozchodzi się cudowny zapach. Moja ulubiona masa do tego ciasta to grysikowa, jest idealna do domowych powideł śliwkowych.
Można też stwierdzić że miodownik jest dość ekonomiczny, bo w jego skład wchodzą tylko 2 jajka:)

 Składniki:
Ciasto miodowe: 60 dag mąki, 30 dag margaryny, 4 łyżki płynnego miodu, 2 łyżeczki sody, 4 łyżki kwaśnej śmietany, 20 dag cukru, 2 jajka, 1 łyżeczka przyprawy do piernika 

 Masa grysikowa: 0,5 l mleka, 4 łyżki grysiku, 1 kostka masła, 20 dag cukru pudru
Dodatkowo: 1 słoik powidła ze śliwek

Wykonanie: 
Ciasto miodowe: Wszystkie składniki zarobić w jednolite ciasto i podzielić na 4 równe części. Każdą z nich rozwałkować, położyć na blaszce i każdy piec w temp 160-180 stopni ok 35 min. Pozostawić do ostygnięcia.
Masa grysikowa:  W mleku ugotować grysik i pozostawić do ostygnięcia. Utrzeć margarynę z cukrem i stopniowo dodawać zimny grysik. Masę dobrze zmiksować na jednolity krem.
Przełożenie ciasta: Masę grysikową dzielimy na 3. Każde ciasto smarujemy cienko powidłem i kładziemy na nim warstwę masy. Przykrywamy ją kolejnym plackiem pokrytym powidłem. Na ciasto znów dajemy powidło i masę i tak do wyczerpania składników. Gotowe ciasto posypujemy cukrem pudrem.






Etykiety: edit post
15 Responses
  1. Unknown Says:

    I u mnie na święta gości miodowonik! Przepyszne ciacho!


  2. Unknown Says:

    U mnie również. Dlatego kojarzy mi się również ze świętami :)... Mniam !


  3. klaudia Says:

    Wygląda bardzo apetycznie.
    Zapraszam do polubienia mojego facebooka https://www.facebook.com/pysznosci.kociolek?ref=hl


  4. Uwielbiam ciasta miodowe :) wygląda pięknie,na jakiej blaszce pani piekła?


  5. BabaLuca Says:

    to smak mojego dzieciństwa - moja mama piecze bardzo podobny - jest przepyszny


  6. ladylaura. Says:

    Miodownik pyszny ,oj ,pyszny.


  7. Wspaniałe ciasto, chętnie wypróbuję przepis, w sam raz na święta i nie tylko :)


  8. Anna Says:

    Pięknie wygląda :) chętnie wypróbuję przepis.


  9. judik Says:

    Uwielbiam to ciacho, pycha u Ciebie wygląda :-)


  10. madlene17 Says:

    Wygląda wspaniale!:)


  11. Anonimowy Says:

    A jakiej wielkości blaszka?


  12. wiktorkowa Says:

    ciasto było pieczone w tradycyjnej prostokątnej blaszce o wym 21x36. pozdrawiam:)


  13. M4Tix Says:

    pyszne ciasto na święta


  14. Jeśli mówimy o cieście z powidłami to tylko śliwkowe https://www.herbapol.com.pl/produkt/powidla-sliwkowe i to ze względu na ich smak. oczywiście wiadomo, że sliwka ma dobroczynny wpływ na nasz organizm.


  15. Unknown Says:

    Pyszne ciasto i dlugo moze stać im dluzej tym smaczniejsze


Prześlij komentarz